Klik hier indien de nieuwsbrief niet goed leesbaar is.
Programma laatste schoolweken havo/vwo bovenbouw  

 

Aan onze havo/vwo-leerlingen op de hoofdvestiging en hun ouder(s)/verzorger(s)

 

Datum: 19 juni 2017
Betreft: rooster einde schooljaar
Ref.     : BLY/SvK/U17-245

 

 

Beste leerlingen, geachte ouder(s)/verzorger(s),

 

Het einde van het schooljaar nadert met rasse schreden. In deze brief informeren wij jullie over een aantal zaken die van belang zijn om samen het jaar goed af te sluiten.

 

Een markant moment, dit is de laatste brief die u ontvangt vanuit de huidige locatie. Na de zomervakantie beginnen we, zoals u weet, in ons nieuwe gebouw aan de Klepperheide. Vanaf dan zijn we definitief Pax havo/vwo. We kijken ernaar uit om er samen met de leerlingen een mooie, goede en prettige school van te maken!

 

Proefwerkweek
De proefwerkweek is van maandag 26 juni tot en met dinsdag 4 juli. Het rooster is reeds in het bezit van de leerlingen. Dit is via de schoolmail aan de leerlingen gestuurd. Ook de ouders hebben via mail het rooster van de toetsweek ontvangen.

 

Inzage proefwerken
Vrijdag 7 juli van 10.00 tot 11.00 uur. De docenten zitten in de diverse lokalen. Leerlingen kunnen langs de lokalen gaan om de in de toetsweek gemaakte proefwerken in te zien.

 

Rapport ophalen
3h/v                   woensdag 12 juli om 13.00 uur.
4h/v en 5v          woensdag 12 juli om 14.00 uur.

 

Overgangsnormen
U vindt de overgangsnormen op onze website. Voor 3h/v vindt u ze onder het kopje ‘overgangsnormen’, voor 4h/v en 5v treft u ze aan op blz. 7 van het examenreglement.

Wellicht ten overvloede attenderen wij u erop dat uw zoon/dochter in de bovenbouw (vanaf klas 4) voor het vak LO een letterbeoordeling krijgt: een O, een V of een G. Met LO kunnen dus geen compensatiepunten gescoord worden.

 

Boeken inleveren
Het inleveren van de boeken is op donderdag 6 juli. Dit jaar ontvangt u niet van ons het inleverschema maar krijgt u dit via post van het SBA (dat is het bedrijf dat voor alle Alliantiescholen waaronder het Pax Christi College het leveren en inzamelen van de schoolboeken organiseert). Bij de brief van het SBA zit dan ook een overzicht waarop staat welke en hoeveel boeken de leerlingen moeten inleveren.

In de klassen hebben wij witte plastic zakken uitgedeeld die u kunt gebruiken voor het inleveren van de boeken. Overigens is een andere plastic zak ook goed.

Vriendelijk doch dringend het verzoek u te houden aan de genoemde inlevertijden per klas. Daar is de organisatie op ingericht.

 

Inleveren kluissleutel en borg
Meteen na het inleveren van de boeken kunnen leerlingen hun kluissleutel inleveren bij de balie van de conciërges. Natuurlijk nadat het kluisje eerst helemaal leeg is gemaakt. Spullen die achterblijven worden weggegooid. In verband met de verhuizing dienen dit jaar alle leerlingen hun kluissleutel in te leveren.

Wat de borg betreft: alleen de eindexamenkandidaten en andere schoolverlaters ontvangen hun borg van 10 euro retour. De andere leerlingen krijgen hun borg terug aan het einde van hun carrière op het Pax.

 

Gevonden voorwerpen
Op de dag van het inleveren van de boeken liggen in gymzaal 1 ook alle gevonden voorwerpen. (En dat zijn er best veel.) Ook hier kan uw zoon/dochter kijken of er niets van hem/haar bijligt. Aan het einde van de dag worden alle overgebleven gevonden voorwerpen definitief opgeruimd.

 

Vragen naar aanleiding van het rapport
Op donderdag 13 juli zijn wij normaal bereikbaar. Op vrijdag 14 juli is de school niet open. In de eerste halve week van de vakantie zijn de afdelingsleiders op school bereikbaar.

 

PWS-congres h4 en v5
Op 10, 11 en 12 juli hebben de leerlingen van h4 en v5 een verplicht PWS-congres. In de ochtenduren werken zij dan van 9.00 tot 12.00 uur op school (huidige gebouw aan de Mr. Van Coothstraat) aan hun profielwerkstuk. De leerlingen krijgen van de docenten informatie over het programma. (Ter informatie over hoe ver de leerlingen nu zijn met hun pws-traject: op 3 juli is de deadline voor stap 2: het vaststellen van het onderwerp en het contracteren van de begeleiders.)

 

Eerste dag nieuwe schooljaar
Woensdag 30 augustus. Dit is een introductiedag waarbij kennismaken met het nieuwe gebouw centraal staat. Bij het rapport ontvangen de leerlingen een brief met het programma van de introductiedag. Deze brief komt ook op de website.

 

Boeken ophalen
Op vrijdag 25 augustus kunnen de leerlingen op de nieuwe locatie hun boeken voor het nieuwe schooljaar ophalen, tussen 9.00 en 16.00.

 

Wilt u meer informatie, wij staan u graag te woord.

 

Met vriendelijke groet,

 

De schoolleiding

 

 

 
 
 
Postbus 16
6650 AA Druten
T. 0487 51 24 03
F. 0487 51 24 90
E. info@paxchristicollege.nl
I. www.paxchristicollege.nl